Wednesday, July 20, 2011

KENE STOP ??>>

haish lame xupdate blog kan.sbnrnye bnyak nk cite.tapi xtau laaa kenape mlsss sgt2 nk menaip.lagi suke membaca blog2 org.haha..especially blog2 pasal preggy.dah nk msuk anak 2 pun still lagi nk bace pasal preggy kah?yep.bnyak lagi yg aku perlu tau n study.pasal preggy,proses nk deliver baby.haha.nk kene study cmne nk kuar kn baby cepat2.haha.cara nk push yg betul.dah xnk mcm dulu.xtau nk push mcm mane wlpun dah pegi antenatal class.huhu.cmne nk control labour pain.mase tgh nk tggu bukak 10cm tu aku rase cm nk tendang2 je org sekeliling aku.haha.harap2 kali ni aku dah tau la cmne nk tahan sket sakit tu.alhamdulillah skang dah 13 weeks ++.last 2 weeks check up scan baby dah ade tgn,kaki,jari sume.tapi kecik sgt la dlm 3 cm ++.

tdi gi klinik sbb husbnd n adam xsihat diorg batuk.then aku saje tnye doc ckp aku skang preggy 13 mggu.tapi lately aku slalu pening2.kdg2 xlrt nk bgun.yep.mmg pening sgt2 okeh!smpai kn pegi mndi.basah kn kepala.igt kn ok tapi still pening.pastu badan pun slalu sgt x lrt.rase lemahhh sgt2.dulu mase preggy kn adam xmcm ni.oh!aku pikir mungkin aku stress jage adam!kahkahkah.adam sgt2 nakal.suke buli aku.then bg tau doc i'm still bf my baby.doc suggest kn aku suh stop bf kn adam.die xgalakan ibu mengandung bf kn anak.sbb bleh menyebab kn contraction,perubahan hormon..pendek kate klu dah aku dah rase slalu lemah2,pening2 better stop kan bf adam.tapii kesian kt adam.die dah laaa susahhh sgt nk menyusu bile bgi susu fm.satu hari 2 botol jek x 6 oz.tuuu pun x abes.kene pakse minum susu.klu bf die ok.tapi aku yg dah rase x lrt.lg satu die xnk tdo klu x bf.doc ckp sbb dah biase.so mmg agak susah nk stop kn die.aku dah try dah tapiii mmg die xnk tdooooo.hahaha.terpakse gak la sumbat.bgi pacifier xnakk.siap buat2 muntah ok..cmnee eh nk buat?dah try2 tukar susu.doc suh try pedisure flavor chocolate.that's for fussy baby doc ckp.ok.insyallah.next month kene try.sbb die baby lagi mane bleh stop menyusu.gigi dah laa bnyak.ade 11 btg.huhu.bdk umur 1 th 4 bulan dah ade gigi bnyak tuuu.klu xckup kalsium mmg cepat laaa gigi ko patah nak oiii...

aku rase perut aku cepatt betul membesar.sejak aku amek obimin perut aku naik mendadak.husbnd pun perasan.pakai bju t-shirt mmg dah leh nmpk.malu mak nok.nmpk cm org buncit x jage mkn jek.hahahaha..dulu mase mengndungkn adam, 5 bulan preggy bru nmpk.kali ni 3 bulann pun dah beso.mmg skang duk pakai bju kembang2 jek la.haha..xdapek la nk sorok kn perut ni.nasib baik baju raya dah siap2 beli maxi dress..hehehe.gile awal beli ;p

2 comments:

kayzie said...

bestnye mumy oit..nak prggy gak..ahaks..

zura: kalo dh lemah2 tu better la stop,tp tul la,bkn sng nak stop,slh satu cr zura leh cb tdo asing ngn dia.org perhati faris kalo org takde malam dia ok jek leh tdo tnp bergayut neneng..penah kena tggl dia 2 kali wktu mlm coz keje.so dia tdo relek jek ngn ayah dia,takde ngamuk2 apapun tak dpt neneng..so zura kena nyorok blik lain dl la kot..huhu

eh mkn obimin tu mmg cpt bg perut besar ke eh?sll dgr org respon gtu pas mkn obimin tu..apa2 pun takpela perut cpt bsr coz mmg dia nak membesar..:))..take care dear

sweetlavender86 said...

tuh laa.bukn senang nk stop.die plak dah pndai siap selak2 baju mumy die.haha.siap tinjau2 lagi nk neneng.haha.doc pun ade ckp suh ayah die tdo kan.mmg skang bdn rasa lemah sgt.kalsium pun kurang kot.adam plak dah sedut.kesian adik die.haha.kene try la tdo asing smntara tunggu die tdo.mcm boleh jek mumy die ;p tapi betul kak kayzie,lepas mkn uobimin pink tu perutt naik mendadak.dulu doc bgi obimin bile dah 4-5 preggy klu xsilap.yg ni cepat plak die suh mkn..pakai jeans pun dah rase sesak napas.hahaha